miercuri, 25 august 2010

N`ai sa`mi dai ?

Totul se petrece in Gara de Nord , Bucuresti:

"Nu te supara, am ramas fara bani si`mi mai trebuie 1 leu sa`mi i`au bilet si nu`mi da bilet fara 1 leu; te rog ajuta`ma".

Recunoaste`ti fraza? Leu cu leu se face suta si poate au si ei sa`si ia o bere ...aaa pardon, un bilet ca pt asta au cerut.

Azi ma indreptam spre Izvor, de la Unirii, si ma abordeaza o fatuca care credea ca are sanse la mine. Prima data se face ca e racita si nu poate sa vorbeasca tare ...ca sa ma apropii mai mult si incepe:

-"Scuze, de obicei nu fac asta, dar de dimineata mi`au furat actele masinii cu tot cu ea.Am ramas singura si la politie mi`au zis sa astept 24 ore.Sunt din galati si nu mai am nici un ban si trebuie sa ajung acasa ...am facut rost de o masina dar n`am bani de benzina ...daca ai putea te rog sa`mi dai 10 litri de benzina sa ajung pana la galati".

Rupem firu un pic ...sa analizam ...in primu rand 10 litri .... 1 litru de benzina =4.39 RON x 10=43.90.... fata de 1 leu cat cereau in gara ...da`o`ncolo de treaba ...criza, criza dar nici chiar asa .... Bineinteles ca am refuzat`o frumos, iar ea ca domnisoara ce e, mai sa lesine cand a auzit ca raspunsul e negativ ...apoi a zis acele cuvinte care ar trebui sa te induioseze " Aoleoo , nu se poate".

Ma gandeam la un moment dat sa`i zic ca in seara asta plec spre Galati, daca vrea s`o duc spre casa .... crezi ca ar fi vrut ?

3 comentarii:

  1. :)) La inceput cand am ajuns in Bucuresti imparteam bani in stanga si in dreapta, ca doar nah ..sunt crestin! :D
    Pana cand.. Gara de Nord.. "n-ai sa-mi dai 21 de mii ca atat imi mai trebuie sa iau bilet sa ajung acasa in ..(undeva)" i-am dat.. si m-am dus sa vad de tren. Pentru ca era timp suficient m-am intors sa imi cumpar ceva de drum.. si am vazut-o pe ea.. pastra aceeasi replica cu 21 de mii incercand sa gaseasca alti naivi.
    Pesemne ca avea sac si uitase sa ii coase fundul. :P
    Am patit si faza cu masina.. numai ca a fost dupa 'Gara de Nord' si nu am donat benzina.

    Fata din poveste ta nu ar fi acceptat sa vina cu tine la Galati pentru ca nu putea sa-si lase masina ei in Bucuresti din cauza hotilor. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. A devenit o obisnuinta in Bucuresti ..pai hai frate sa ne lasam serviciile si sa prestam si noi in Gara sau pe drumul de la Unirii spre Izvor ...ban cu ban se face plinu ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. S-a întâmplat demult, un astfel de demult care totuşi este prezent si viu. Poate că au trecut doi ani de atunci sau s-a întamplat adineaori.
    Eu, undeva pe Bulevardul Expoziţiei: îi spun că vreau să ajung în Crângaşi şi o rog să imi spună în ce direcţie să apuc şi ce tramvai să iau.
    Ea, o tânără de vârsta mea, cu o privire obosită , mă priveşte cu rucsacul meu mare şi vocea de epuizat şi poate că imi simte frica de oraşul grotesc. Îmi explică pe unde să o iau , apoi , gândindu-se mai bine îmi spune că merge în aceeaşi direcţie şi pot să merg cu ea într-acolo.
    Mă veghează cu grijă până îmi cumpăr bilet . În tramvai,după ce mă obişnuiesc cu îmbulzeala şi gălăgia obraznic-oltenească, înfiripăm o conversaţie. A făcut facultatea aici. Îşi aminteşte despre perioada când nu ştia cum să ajungă în locurile unde avea cursuri, şi că îi era ruşine să întrebe. Apoi despre chiriile imense .Îmi spune despre evadarea pe care a avut-o în concediu, undeva la munte, aproape de oraşul meu natal. Şi apoi…plânge.
    Nu mi-a cerut bani , nu mi-a cerut ajutorul în vreo problema pe care o avea, deşi mă aşteptam la asta.
    Pur şi simplu a plâns.
    Poate că era vocea oraşului. Poate că oamenii de pe stăzi, din metrou şi din tramvaie sunt oameni însinguraţi. O nădejde amânată şi neîmplinită le-a otrăvit sufletul.
    Aşa îmi amitesc eu oraşul nebun şi gol.

    RăspundețiȘtergere