sâmbătă, 5 noiembrie 2011

Vai de noi ce`am ajuns!

Criza, criza si iar criza. Oamenii sunt dati afara cu miile. Tot mai multi raman someri. Si cand stam sa ne gandim la vremurile de glorie 2007-2008 cand erau unii si cu 3 job`uri ...iar acum sufla frunza. Ce m`a suprins este faptul ca inainte de criza toti se laudau cu ultimele achizitii: masini, case, telefoane, iPod`uri, rachete si mai stiu eu ce; si toti exclamau (spre bucuria laudatorului): Moaaaaaaaaa. Vremurile au trecut iar lumea nu se mai lauda cu cele enumerate mai sus ci cu ....serviciul. Da ai auzit (ok, ai citit) bine, cu serviciul. Daca ai un job in zilele noastre toti zic: Mooaaaaa, ce tare esti.
   Daca nu`si gasesc de lucru cei cu experienta, mai avem sperante la bietii studenti? Cand am intrat la facultate in anul 1, profesorii au intrebat: Munceste cineva? Cateva maini firave s`au inaltat; firave cu gandul ca profii vor pune ochii pe ei ca de, vin examenele. La sfarsitul cursului studentii mai mai sa`i aplaude pe cei cativa care aveau un loc de munca. Bineinteles ca intrebarea daca mai sunt locuri disponibile a rasarit.

    Nu mi`e dor de Ceausescu cand te lua de pe strada si erai fortat sa muncesti ...ci mi`e dor de omenie, respect, intelegere, bucurie, suflet, ajutorare .. mi`e dor de oameni ....

2 comentarii:

  1. Adevarat! Si eu ma confrunt cu cautarea unui job si stiu cum e ...imi place cum scrii ...e profund si cu mult subinteles

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut, Ojo!

    Citing postarea ta, mi-am amintit de perioada iunie 2007-februarie 2008. Opt luni chinuitoare, pline de intrebari arzatoare si indoieli.("Oare am facut o alegere buna studiind ingineria timp de 5 ani ?" " Oare mi se potriveste ingineria ca o manusa?" "Oare cat mai dureaza pana imi gasesc un loc de munca?"). Vezi tu, terminasem scoala si eram nerabdator sa intru in campul muncii. Numai ca din nerabdator a trebuit sa ma transform in ...indelung rabdator.
    In perioda aceea m-ai cunoscut tu pe mine, si imi explic acum de ce m-ai intrebat "Ce ai, mah, te transformi?"
    Am urmarit recent la TV un studiu despre cat de lunga este perioada in care un absolvent de facultate isi gaseste un loc de munca in Romania si pot sa iti comunic ca, din punctul meu de vedere, intr-adevar, viata bate filmul!
    Oricum, iti scriu acest episod liric pentru a te incuraja. Am intuit ca ai renuntat la studiile tale tehnice in favoarea jurnalisticii. M-as bucura sa stiu ca esti pasionat de acest domeniu si vei lucra cu placere dupa ce termini. Nothing compares with a job well done!
    Cum zicea Max, un frate mai mare de-al nostru:"Morala? Poate fi redata in doua cuvinte.Nu renunta. Este cararea prea intunecata? Nu te lasa pe vine.
    Este drumul prea lung? Nu te opri din mers.
    Este noaptea prea neagra? Nu te da batut.[...]Contractul de munca sta, poate, pe un birou, gata de a fi semnat." ("He still moves stones")
    Fagaras,06.01.2012

    RăspundețiȘtergere